رازونیاز

درد دل با یار

رازونیاز

درد دل با یار

شعری از استاد علامه حسن زاده آملی


 من چرا بى خبر از خویشتنم
                    من کیم تا که بگویم که منم
                                                           من بدینجا ز چه رو آمده ام
                                                                                       کیست تا کو بنماید وطنم


 من چرا بى خبر از خویشتنم
من کیم تا که بگویم که منم
من بدینجا ز چه رو آمده ام
کیست تا کو بنماید وطنم
آخر الامر کجا خواهم شد
چیست مرگ من و قبر و کفنم
باز از خویشتن اندر عجبم
چیست این الفت جانم به تنم
گاه بینم که در این دار وجود
با همه همدمم و همسخنم
گاه انسانم و گه حیوانم
گاه افرشته و گه اهرمنم
گاه افسرده چو بوتیمارم
گاه چون طوطى شکر شکنم
گاه چون با قلم اندر گنگى
گاه سحبان فصیح زمنم
گاه صد بار فروتر ز خزف
گاه پیرایه در عدنم
گاه در چینم و در ماچینم
گاه در ملک ختا و ختنم
گاه بنشسته سر کوه بلند
گاه در دامن دشت و دمنم
گاه چون جغدک ویرانه نشین
گاه چون بلبل مست چمنم
گاه در نکبت خود غوطه ورم
گاه بینم حسن اندر حسنم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد